REGULAMIN HOTELU
v.12 z dnia 01.12.2024.
- Właścicielem i administratorem Hotelu jest spółka Art Hotel Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Kiełbaśnicza 20 (zwana w dalszej części Regulaminu „Hotelem”).
- Regulamin określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie Karty Gościa, jak również poprzez dokonanie czynności dorozumianych, w szczególności poprzez dokonanie rezerwacji i/albo zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w Hotelu. Dokonując czynności wymienionych w zdaniu poprzednim, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
- Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Hotelu oraz na stronie internetowej www.arthotel.pl.
- Hotel świadczy usługi noclegowe, gastronomiczne, konferencyjne i inne zgodnie z profilem działalności, kategorią i standardem.
- Opis usług, w szczególności pokoi oraz cennik usług znajdują się na stronie internetowej Hotelu www.arthotel.pl.
- Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15.00 w dniu przyjazdu do godziny 12.00 dnia następnego. Życzenie przedłużenia pobytu Gość powinien zgłosić w recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę dostępności pokoi. Zatrzymanie pokoju po godzinie 12.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, kiedy Gość opuści pokój do godziny 16.00, naliczona zostanie opłata za każdą godzinę zgodnie z aktualnym cennikiem usług. W przypadku opuszczenia pokoju po godz. 16.00 zostanie naliczona opłata za pełną dobę zgodnie z bieżącą ceną oferowaną za konkretny standard pokoju.
- W przypadku braku uzgodnień z Hotelem o przedłużenie pobytu Hotel zastrzega sobie prawo do przeniesienia rzeczy Gościa do przechowalni bagażu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w przypadku niedokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu oraz w przypadku nieprzestrzegania Regulaminu oraz z innych uzasadnionych względów.
- Podstawą zawarcia umowy o usługi hotelowe jest rejestracja Gościa w recepcji na podstawie paszportu, karty stałego pobytu lub dowodu osobistego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, udostępnienie określonych w Karcie Gościa danych osobowych oraz podpisanie wypełnionej Karty.
- Goście Hotelu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych koniecznych do wykonania usługi hotelowej. Dane osobowe przetwarzane są przez Hotel na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa oraz polityce prywatności zamieszczonej na stronie internetowej Hotelu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne do zawarcia umowy na usługi hotelowe.
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, także w czasie pobytu.
- Osoby odwiedzające Gości hotelowych mogą przebywać w pokoju w godzinach 7.00-22.00.
- W Hotelu obowiązuje cisza nocna w godzinach 22.00-6.00.
- Szczegółowe warunki dokonywania rezerwacji i anulacji pokoi są zawarte w potwierdzeniu rezerwacji.
- Hotel zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty za pobyt najpóźniej w dniu przyjazdu Gościa.
- W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania pobytu Hotel nie zwraca opłaty za rozpoczętą dobę hotelową.
- Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Hotelu w razie opóźnienia się Gościa z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowania należności za świadczone usługi.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wszystkie dobra i usługi zamówione i/lub wykorzystane w trakcie pobytu. W przypadku braku płatności za te dobra lub usługi Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia karty płatniczej podanej przez Gościa w trakcie rezerwacji/pobytu.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu Hotelu.
- Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin hotelowy, wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie dotyczącej Gości, pracowników Hotelu lub innych osób w nim przebywających, albo też w inny sposób zakłócił spokój w Hotelu bądź swoim zachowaniem stwarza ryzyko wyrządzenia takiej szkody.
- Dodatkowo na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- indywidualny sejf w każdym pokoju hotelowym oraz przechowywanie przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w Hotelu w depozycie w Recepcji z zastrzeżeniem pkt.30-31,
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
- budzenie o wyznaczonej godzinie,
- przechowywanie bagażu Gościa maksymalnie do 24 godzin,
- zamawianie taxi,
Goście mogą nieodpłatnie korzystać z części rekreacyjnej Hotelu – pokoju do ćwiczeń.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy odbioru - w imieniu Gościa Hotelowego- przesyłek, w tym przesyłek kurierskich, o ile wcześniej Hotel nie wyraził zgody na ich odbiór i nie udzielono Hotelowi stosownego upoważnienia.
- Na życzenie Gości przebywających w Hotelu w wybranych typach pokoi może być wstawiane dodatkowe wyposażenie, takie jak np. łóżko dodatkowe, wyposażenie dla dzieci, wyposażenie dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie dla zwierząt, zgodnie z aktualną ofertą i cennikiem Hotelu.
- Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu oraz mieniu innych gości powstałe z winy jego, odwiedzających go osób lub przebywających z nim zwierząt. Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność za rzeczywistą stratę oraz utracone korzyści Hotelu (np. za konieczność wyłączenia pokoi ze sprzedaży na czas usunięcia szkody). Hotel zastrzega sobie prawo do indywidualnej (adekwatnej do standardu hotelu) wyceny zniszczeń w zależności od prac koniecznych do usunięcia szkody.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Warunki i zasady pobytu dzieci i osób małoletnich są opisane w Polityce dotyczącej pobytów dzieci w Art Hotelu.
- Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-851 kodeksu cywilnego. Gość powinien zawiadomić recepcję hotelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Odpowiedzialność Hotelu jest wyłączona w sytuacji, gdy szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej, wskutek siły wyższej lub też powstała z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła lub go odwiedzała.
- Hotel odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, wyłącznie, jeżeli przedmioty te zostaną oddane na przechowanie do depozytu w Recepcji.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu hotelowego znacznych kwot pieniężnych, przedmiotów o dużej wartości i/lub przekraczających możliwość przechowania w depozycie hotelowym.
- W przypadku pozostawienia przez wyjeżdżającego Gościa rzeczy w Hotelu, Hotel zawiadomi niezwłocznie Gościa o tym fakcie. Gość może odebrać rzeczy osobiście bądź zostaną mu odesłane na jego koszt, na wskazany adres. W przypadku nieodebrania rzeczy przez Gościa i braku zgody na odesłanie, Hotel przechowa pozostawioną rzecz przez trzy miesiące, a po bezskutecznym upływie tego terminu przekaże na cele charytatywne bądź na cele społeczne albo zutylizuje. Powyższa procedura nie dotyczy artykułów spożywczych, które będą przechowywane przez 24 godziny, a następnie zutylizowane. Pozostawione przez Gościa dokumenty (w tym dowód osobisty lub paszport) Hotel przechowa przez okres 14 dni od zawiadomienia Gościa, po tym czasie, w przypadku braku dyspozycji Gościa, dokumenty zostaną przekazane Policji.
- Na terenie Hotelu, w tym w pokojach hotelowych i na balkonach, obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych. W przypadku naruszenia zakazu Gość hotelowy zobowiązany jest do pokrycia kosztów dearomatyzacji pomieszczeń w wysokości określonej w Cenniku usług hotelowych.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest palenie świec w pokojach hotelowych oraz używanie grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia pokoju. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy komputerowych i telefonicznych.
- Na terenie Hotelu obowiązuje zakaz wnoszenia i przechowywania ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych, za wyjątkiem funkcjonariuszy służb mundurowych, a także innych państwowych formacji uzbrojonych, którzy z mocy prawa są uprawnieni do ich wnoszenia.
- Hotel zastrzega sobie prawo do kontroli pokoi raz na 24 h, aby zapewnić maksymalny komfort i bezpieczeństwo Gości.
- Wybrane obszary ogólnodostępne Hotelu są monitorowane.
- Warunki i zasady pobytu zwierząt w hotelu są opisane w Regulaminie pobytu zwierząt dostępnym w recepcji oraz na stronie www.arthotel.pl.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne ich zgłaszanie do Recepcji, co umożliwi pracownikom reakcję i poprawę jakości świadczonych usług. Reklamacje dotyczące świadczonych przez Hotel usług powinny być zgłoszone na piśmie i zostaną rozpatrzone w przeciągu 14 dni od dnia ich otrzymania przez Hotel.